Scopul inițial al Asociației a fost dezvoltarea, prin intermediul donațiilor colectate de la companii private și persoane fizice, de programe axate pe educație și responsabilitate socială. La început, proiectele noastre s‑au concentrat pe programe de conștientizare a beneficiilor unei alimentații sănătoase, calificarea anumitor categorii sociale în meseria de bucătar, educarea și implicarea cetățenilor, cât și a organizațiilor, în proiecte de conștientizare a importanței reducerii risipei alimentare.
În 2020, în starea de urgență determinată de pandemia COVID, am lansat programul #SolidarSocial prin care, cu ajutorul a zeci de donatori privați, companii și voluntari, am oferit mii de mese calde personalului medical și persoanelor vulnerabile din întreaga țară.
#SolidarSocial a continuat în timpul crizei refugiaților din Ucraina (februarie 2022) când Chef Hădean și echipa sa de voluntari, cu sprijinul donatorilor și în parteneriat cu World Central Kitchen și Cuisine sans Frontières, au oferit mese calde la granițe.
Datorită succesului și cuplat cu nevoia acută, imediată, de sprijin alimentar pentru persoanele vulnerabile din România, am decis să ne extindem și să permanentizăm acțiunile noastre, sub umbrela programului de #SocialFood.
Pentru că un român din 3, adică o treime din populația României, se află permanent în risc de sărăcie, iar o parte însemnată din semenii noștri trăiesc sub pragul ei.
Am văzut cu ochii noștri cum multe persoane, în special cele din medii defavorizate, se confruntă cu probleme de acces la hrană caldă și sigură, iar acest lucru ne-a motivat să continuăm proiectul. Furnizarea hranei calde este numai un pas în combaterea sărăciei, dar este pasul crucial. Fără acces la resursele elementare, fără hrană adecvată, este dificil pentru o persoană să se concentreze asupra altor probleme cum ar fi obținerea unui loc de muncă sau îmbunătățirea calității vieții. Prin furnizarea hranei oferim o bază stabilă astfel încât aceștia să-și poată concentra eforturile asupra celorlalte acțiuni necesare îmbunătățirii situației lor.
Semenii noștri, aflați în nevoie, se confruntă cu stigmatele asociate cu sărăcia și nevoia alimentară, iar noi dorim să le oferim o alternativă mai demnă. Întreținem și încurajăm un mediu respectuos, lipsit de judecată. Ne concentrăm pe incluziunea socială și pe redarea demnității umane iar noi, la Black Sea FooDignity, prin #SocialFood luptăm să fim alături de comunitatea noastră în aceste momente dificile.
ECHIPA SOCIAL FOOD
Albert Davidoglu are o experienţă de peste 25 de ani în piaţa bunurilor de larg consum, lucrând din 2012 pentru Macromex, unde deţine funcţia de CEO din 2019.
Macromex este o companie cu capital 100% românesc, de 30 ani liderul în industria de produse alimentare, pe segmentul de produse congelate și refrigerate.
Misiunea Macromex este de a-i oferi consumatorului o experiență superioară, punându-i la dispoziție produse inovatoare, de o calitate desăvârșită. În tot ceea ce face, pune accentul pe inovație, pe o calitate constantă și un stil de viață sănătos.
Macromex se implică activ în comunitate, fiind partener Social Food și având grijă să furnizeze constant produse congelate pentru diverse acțiuni. De la debutul programului „Solidar Social”, program apărut pe fondul Pandemiei Covid-19, din aprilie 2020 și până în prezent, au susținut și vor susține prin donații de produse beneficiarii Asociației.
Cu o carieră de peste 30 de ani, sunt unul dintre pionierii leadership-ului transformativ, modelând echipe super-performante în medii dinamice.
În calitate de Senior Executive și Business Leader, atât în Vânzări cât și Marketing, am excelat în construirea și conducerea echipelor internaționale, de la 300 la 1.600 de angajați, manageri și directori executivi, promovând creșterea și reziliența în medii în continuă schimbare. Călătoria mea de la reprezentant de vânzări la poziția de Software Solutions Business Unit Executive reflectă un angajament ferm de a stimula creșterea afacerilor prin valoare adăugată și lucrul cu echipele.
Am făcut apoi tranziția către marketing, unde am avansat de la poziția de Portfolio Marketing Manager la cea de Global Vice -President și continui să navighez diferitele provocări pe care le întâmpin zi dezi într-un mediu de business global și extrem de competitiv.
„Când nevoia mare de ajutor nu te îndeamnă sa faci compromisuri legat de respectul tău față de cei ce merită ajutorul sau la calitatea pe care o oferi, știi ca ești la SocialFood! Mă simt onorat ca pot sa contribui la aceasta mișcare!” – Gerold H. Gutti, Former Vice President IBM, Consultant, Executive Coach, Board Advisor
Încă de copil m-am ghidat după zicala “Dacă faci bine găsești bine!” și la maturitate am ajuns să ma ghidez după zicala “Binele se multiplică!”
Cred ca această evoluție a mea vine din dorința de a face bine celor din jurul meu, de a face bine planetei ce ne găzduiește. La baza tuturor deciziilor mele stă întrebarea: cum impactează în bine oamenii și planeta deciziile mele?
Am inteles apoi ca pot duce la un alt nivel dorința mea de a multiplica binele. Astfel, pe lângă sporirea binelui cu ajutorul celor 800 de angajați ai Familiei Safir, dacă mă alătur Social Food să multiplicăm binele cu ajutorul miilor de oameni pe care asociația îi ajută în mod direct, poate contributia mea va fi un pic mai mare.
Din acest motiv am decis să fiu în boardul Social Food și împreună să facem cat mai mult bine!
„Pentru mine, este o onoare să fac parte din programul SocialFood, pe care îl consider o rețetă perfectă. Acesta îmbină armonios bunul simț și grija pentru oameni cu o eficiență reală în a face bine. Sunt aici datorită unui sentiment profund de respect față de inițiatorii acestui program de responsabilitate socială” – Maria Metz, CEO NTT DATA Romania.
Maria Metz este CEO-ul companiei NTT DATA Romania, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața de inovație și IT. Cu cinci centre de excelență în Cluj, Timișoara, Brașov, Sibiu și București, compania cuprinde o echipă de aproximativ 2.000 de specialiști și colaboratori care dezvoltă soluții inovative de IT atât pentru piața internă cât și pentru cea externă
IMPACTUL NOSTRU
În 2023 am depășit un milion de porții de mâncare, însumate pe parcursul ultimilor trei an.
Ajută-ne să redăm speranța prin hrană caldă!
Cea mai mare competiție culinară cu scop caritabil din România